Een gezonde leefstijl betekent niet alleen gezond eten en voldoende bewegen, maar ook goed slapen en aandacht voor zingeving, ontspanning en plezier. Met een leefstijlcoach start je dus geen dieet voor drie maanden, of een eenmalig beweegprogramma. Je zult misschien al gemerkt hebben dat diëten en kortdurende beweegprogramma’s slechts tijdelijk effect hebben. Vaak vliegen daarna de kilo’s er net zo snel weer aan, of vermindert de motivatie om te sporten. Wéér niet gelukt, terwijl je zo je best hebt gedaan.

Heel herkenbaar: niets is zo lastig als gedrag veranderen! Diëten en sportschema’s veranderen niet jouw gedrag en hebben dus beperkt tot geen effect. Terwijl een leefstijlcoach juist samen met jou kijkt hoe je jouw eet-, beweeg, of slaappatroon het beste kunt aanpassen zodat het bij jouw drukke leven aansluit en je er zo gezond mogelijk van wordt.

Wat levert een leefstijlverandering op?
Afvallen en meer bewegen leveren enorme gezondheidswinst op. Je hebt minder risico op hart- en vaatzieken en diabetes, je slaapt beter en voelt je algeheel fitter, waardoor je je kwaliteit van leven verbetert. Wie wil er nou niet aan een gezonde toekomst werken?!

Gezond leven is cruciaal om de kans zo klein mogelijk te maken dat je last krijgt overgewicht, hart- en vaatziekten, suikerziekte of kanker. Als leefstijlcoach help ik je hierbij zodat het je wél lukt om je leefstijl zo aan te passen dat je het je leven lang kunt volhouden en daarmee gezonder en fitter oud kunt worden.

Is een leefstijlcoach iets voor jou?
Dus wil je afvallen, meer bewegen, minder stress ervaren of je gewoon lekkerder in je vel voelen? Ben je ziek en wil je erger voorkomen? Heb je al vaker een poging gedaan om je leefstijl te verbeteren maar lukt het je niet om het vol te houden? Dan ben je bij mij aan het goede adres! Je werkt toe naar een duurzame gedragsverandering zodat je je hele leven profiteert van een gezonde leefstijl en lekker in je vel zit.


De termen ‘gezond’ en ‘feestdagen’ ervaren veel mensen als nogal tegenstrijdig. Logisch, want er zijn nogal wat ongezonde tradities die erbij gepaard gaan. Toch kom je met een paar trucjes best gezond de feestdagen door zodat je op 1 januari niet schrikt van de weegschaal. In deze 7 tips lees je hoe.
Blogs Voeding

Gezond tijdens de feestdagen

De termen ‘gezond’ en ‘feestdagen’ ervaren veel mensen als nogal tegenstrijdig. Logisch, want er zijn nogal wat ongezonde tradities die ermee gepaard gaan. Toch kom je met een paar trucjes best gezond de feestdagen door zodat je op 1 januari niet schrikt van de weegschaal. In deze 7 tips lees je hoe.

Lees meer
n de jaarlijkse week van de werkstress is er altijd extra aandacht voor burn out en het belang van werkplezier en -balans. Hartstikke mooi natuurlijk, zeker gezien het nog altijd stijgende aantal burn outs, maar dit thema is zo belangrijk dat het eigenlijk het hele jaar aandacht verdient! In deze blog leg ik uit hoe je je kan wapenen tegen werkstress.
Blogs Stress

Hoe ga je om met werkstress?

In de jaarlijkse week van de werkstress is er altijd extra aandacht voor burn out en het belang van werkplezier en -balans. Hartstikke mooi natuurlijk, zeker gezien het nog altijd stijgende aantal burn outs, maar dit thema is zo belangrijk dat het eigenlijk het hele jaar aandacht verdient! In deze blog leg ik uit hoe je je kan wapenen tegen werkstress.

Lees meer
Op de vooravond van World Vegan Day zag ik de documentaire Game Changers. Dat gaat over (top)sporters die volledig plantaardig eten. Ik ben zelfs nooit vegetarisch geweest, maar toch ga ik nu een vegan challenge aan door tot het eind van het jaar volledig plantaardig te eten! Wil je weten waarom? Lees dan snel verder.
Blogs Voeding

Nieuwe uitdaging: 2 maanden vegan

Op de vooravond van World Vegan Day zag ik de documentaire Game Changers. Dat gaat over (top)sporters die volledig plantaardig eten. Ik ben zelfs nooit vegetarisch geweest, maar toch ga ik nu een vegan challenge aan door tot het eind van het jaar volledig plantaardig te eten! Wil je weten waarom? Lees dan snel verder.

Lees meer